Vandeniu į geresnę sveikatą.

02/10/2019

Žmogaus kūną sudaro apie 65% vandens. Norint, kad kūnas puikiai funkcionuotų, kad visi organai dirbtų nepriekaištingai, reikia vartoti kuo daugiau tyro vandens. Pastovus drėkinimas, privalomas žmogaus išgyvenimo elementas.

Norint išvengti dehidratacijos, privalome išmokti, pastoviai mėgautis vandeniu. 

Kiek vandens reikia suvartoti kiekvieną dieną?

Vandens suvartojimas gali skirtis priklausomai nuo amžiaus, svorio, lyties, veiklos ir klimato. Moterys turėtų gerti 2 l (10 stiklinių) skysčių per dieną, o vyrai turėtų gerti 3 l (14 stiklinių)  per dieną. Treniruočių metu ir karštuoju sezonu galima didinti geriamo vandens kiekį. 

Vanduo - gyvybiškai svarbi kiekvienos ląstelės dalis, pirmiausia veikia kaip statybinė medžiaga.

Minusas papildomos kelionės į tualetą, bet gauname nemažai naudos:

Pagerėja smegenų veikla.

Reikia aštresnio proto? Kai pajuntame, kad mąstymo galia mažėja, praleiskime kavos puodelį ir išgerkite šiek tiek vandens.

Vienas iš daugelio vandens privalumų yra smegenų galios padidėjimas. Kadangi smegenys yra pagamintos iš 75% vandens, jo vartojimas padeda galvoti, sutelkti dėmesį, susikaupti ir būti budriam. Todėl geriant daugiau skysčių energijos lygis taip pat pagerėja.

Remiantis tyrimais: " Tik 2 procentais dehidratavus smegenims, sumažėja užduočių atlikimas reikalaujantis dėmesio, psichomotorinių ir neatidėliotinų atminties įgūdžių atlikimas, taip pat subjektyvios būklės vertinimas."

Ištirti keturi būdai, kaip dehidratacija paveikia smegenis:

1. Dehidratacija veikia nuotaikų kaitomis.

2. Dehidratacija susilpnina pažintinius ir motorinius įgūdžius.

3. Dehidratacija sukelia galvos skausmą.

4. Dehidratacija mažina atmintį.

Jei pradedame jausti šiuos dehidratacijos simptomus, paimkime stiklinę vandens.

Išplauna toksinus.

Didesnis vandens suvartojimas padeda kūnui išplauti atliekas per prakaitą ir šlapinimą. Taip pat apsaugo nuo inkstų akmenų ir apsaugo nuo šlapimo takų infekcijų.

Kūnas gali natūraliai detoksikuotis naudodamas savo plaučius, kepenis ir inkstus. Tačiau kartais mes užteršiame jį daugiau, nei jis gali natūraliai išsivalyti (pvz., Atostogų metu buvę valgymo maratonai arba  per daug alkoholinių gėrimų savaitgalį). Tokiu atveju reikia vandens ir specialių pagalbos šaltinių, kurie ypač tinka apsinuodijus.

Įsivaizduokite toksinus, plaukiojančius po kūną. Vanduo yra upė, kuri išplukdo tuos toksinus. Neleisk, kad vandens lygio kritimas, toksinus įstrigintų kūne ir taip kenktų tau.

Atjaunina odą.

Suprantama, kad jei kūnas susideda iš 65% vandens, dehidratacija pakenkia odai.

Oda yra organas, o vanduo yra svarbus organų funkcijoms. Jei oda negauna pakankamo vandens kiekio, ji išsausėja, įsitempia ir dėmėjasi. Sausa oda turi mažiau atsparumo ir labiau linkusi į raukšlėjimąsi. 

Geriamasis vanduo puikiai tinka odai. Jis, kaip ir kitos priemonės, padeda drėkinti, minkšti ir pašalinti raukšles.

Padeda tuštintis.

Reguliarus tuštinimasis yra sveikos virškinimo sistemos rezultatas. Geriamasis vanduo padeda kūnui viską suvirškinti. Padeda suskaidyti maistą, kad organizmas galėtų įsisavinti maistines medžiagas ir apsaugo nuo vidurių užkietėjimo. Kai žarnynas švarus, geriau pasisavinami vitaminai ir mineralai. Žinoma reikia nepamiršti ir gerųjų bakterijų naudos.

Slopina galvos skausmą.

Vienas iš dažniausių dehidratacijos simptomų yra galvos skausmas. Vanduo yra svarbus smegenų veiklai. Be produktyvesnių smegenų, geriamasis vanduo taip pat padeda išvengti ir sumažinti galvos skausmą, kurį dažnai sukelia dehidratacija.

Galvos skausmas atsiranda, kai kūnas praranda būtinus skysčius. Tai gali sukelti smegenų laikiną susitraukimą. Šis procesas atitolina smegenis nuo kaukolės ir sukelia galvos skausmą. Papildykite kūną vandeniu suteikite Omega-3 rūgščių ir pasijuskite daug geriau.


Skatina sveiko svorio palaikymą.

Smegenys nėra vienintelė kūno dalis, kuri pajunta teigiamą vandens poveikį. 

Vanduo padeda šalinti riebalų sankaupas ir padeda jaustis sotesniu. Jis veikia kaip natūralus apetito slopiklis, bet taip pat pagerina  metabolizmą. Vandens poveikis medžiagų apykaitos gerinimui, labai didelis. Tačiau vien vandeniu sotūs ir energingi nebūsime, tam reiki susibalansuoti mitybą ir gauti reikiamas maistines medžiagas.

Stiprina imuninę sistemą.

Norite sužinoti, kaip paprasčiausiai būti sveikam šaltojo ir gripo sezono metu? Gerti daugiau vandens!

Vienas iš labiausiai paplitusių geriamojo vandens privalumų yra sveika imuninė sistema. Vanduo stiprina imuninę sistemą dviem būdais: 

Pirma, jis deguonį perneša į jūsų kūno ląsteles, todėl atsiranda tinkamai veikiančios sistemos.

Antra, jis šalina kenksmingus toksinus iš  kūno. Taip pat įrodyta, kad vanduo sumažina šlapimo pūslės vėžio riziką , išplauna toksinus iš šlapimo pūslės.

Gera prevencija mėšlungiui.

Tai ne paslaptis, kad dehidratacija ir kalcio trūkumas, veda į mėšlungį. Bet ar žinojote, kad vandeniu pripildyti raumenys taip pat yra mažiau linkę patempimams?

Vanduo veikia kaip natūralus tepalas raumenims ir sąnariams. Sukurkite sveiką drėkinimą ir tapsite lankstesni, mažiau tikėtina, kad patirsite kulkšnų patempimus. Labiau tikėtina, kad po treniruotės, jausitės energingesni ir stipresni. 

Dehidratacija dažnai yra nugaros skausmo priežastis.

Slankstelių kaulus palaiko diskai. Kiekvieno disko centrinis branduolys yra sudarytas iš vandens . Vandens trūkumas gali pakenkti šiems diskams, ko pasekoje atsiranda nugaros skausmas.

Vanduo pagerina širdies sveikatą, nes užtikrina tinkamą kraujo plazmos ir fibrinogeno pasiskirstymą ir klampumą.


Pakelia nuotaiką.

Lygiai taip pat, kaip gerai tepamas variklis veikia aukščiausiu našumu, taip ir kūnas bus geriau funkcionuojantis, jei tinkamai prisotinsime skysčiais. Kai vidaus sistemos ir organai veikia geriau, labiau tikėtina, kad geriau jausimės patys, greičiausiai būsime geros nuotaikos!

Norite mėgautis geriamojo vandens privalumais?

Pradėkite savo dieną, išgerdami porą stiklinių vandens kiekvieną rytą prieš pusryčius. Taip padėsite savo protui ir kūnui. Visą dieną turėkite vandens butelį , kad galėtumėte esant laikui atsigerti.

Galbūt  nauji gėrimo įpročiai pridės dar keletą kelionių į tualetą, bet jūs būsite laimingesni, sveikesni ir efektyvesni, su tinkamai vandeniu aprūpintomis smegenimis ir kūnu.