Stresas - tai tavo troškimas

04/23/2020

Jei išgyvename stresą ar nerimą, tai reiškia, kad darbuojasi mūsų ego. Galbūt grumdamasis su stresu, ego mano esąs stipresnis ir efektyvesnis, nes tada mums atrodo, jog šiame pasaulyje kažką iš tikrųjų darome. Tai gali būti įprotis ar įsitikinimas, jog šitaip jaustis mums tiesiog būtina. Tik mes patys galime atsakyti, kodėl pasirinkome stresą ir nerimą. Faktas tas, kad stresas yra pažįstamas jausmas, o vidinė ramybė - ne.

Taigi, ego, bet ne mes, trokštame streso.

Iš tikrųjų pasaulyje nėra nei streso, nei nerimo; manyti, kad šie dalykai visgi egzistuoja, verčia mūsų mintys. Ar stresą galime supakuoti, paliesti ar pamatyti? Tėra žmonės, puoselėjantys streso kupinas mintis. Tarsi prašydamas mūsų dėmesio, į tokias mintis tam tikrais simptomais reaguoja ir kūnas.

Streso simptomai visiems gerai žinomi: nemiga, padidėjęs kraujo spaudimas, skrandžio spazmai, virškinimo sutrikimai, opos, galvos skausmai, spartesnis širdies plakimas, kvėpavimo problemos ir daugybė kitų - nuo paprasčiausio nepasitenkinimo jausmo iki rimtų, gyvybei pavojingų ligų. Mes kalbame apie stresą taip, tarsi jis šiame pasaulyje egzistuotų tam, kad mus pultų. Sakome, kad mus užklupo nerimas ar baimė, lyg šie būtų kokie užpuolikai. Tačiau stresą mūsų kūne retai sukelia išoriniai veiksniai ar mus puolančios būtybės; jo priežastis - susilpnėjęs ryšys su savimi, sąlygotas įsitikinimo, kad mūsų ego yra tai, kas esame mes. Iš tiesų mes esame ramybė ir džiaugsmas, tačiau savajam ego leidžiame valdyti savo gyvenimą. 

Štai kelios stresą skatinančios nuostatos, kurias perša mūsų ego:

  •  Būti teisiam svarbiau nei būti laimingam.
  •  Pergalė yra viskas. Jei pralaimėsiu, stresas yra neišvengiamas.
  •  Reputacija svarbesnė už ryšį su savuoju Šaltiniu.
  •  Sėkmė matuojama pinigų ir sukauptų daiktų kiekiu, o ne laime ir vidine pilnatve.
  •  Būti pranašesniam už kitus svarbiau nei būti jiems geram.

Čia pateikiama ištrauka iliustruoja, kaip mes leidžiame savo ego kurti daugybę problemų, kurias vadiname streso ir nerimo vardais.


Kabinete sėdi du diplomatai ir aptarinėja padėtį šalyje. Staiga vidun įgriūna įtūžęs vyras ir ima garsiai šaukdamas kumščiu trankyti stalą. Reziduojantis diplomatas kreipiasi į jį tokiais žodžiais: - Petrai, malonėkite prisiminti taisyklę Nr. 6. Petras akimirksniu nurimsta ir atsiprašinėdamas išeina. Politikai šnekučiuojasi toliau, bet po dvidešimties minučių jų pokalbį vėl pertraukia į kabinetą įsiveržusi moteris. Ji isteriškai šaukia ir taip karštligiškai mojuoja rankomis, kad net jos plaukai taršosi. Įsibrovėlė pasitinkama tuo pačiu perspėjimu: - Marija, prašau prisiminti taisyklę Nr. 6. Marija, nusilenkusi ir atsiprašiusi, išeina ir kabinete vėl įsivyrauja ramybė. Kai viskas pasikartoja dar sykį, vizituojantis diplomatas kreipiasi į kolegą tardamas:

- Brangus drauge, gyvenime mačiau daug dalykų, tačiau tokio įspūdingo dar nebuvau regėjęs. Ar jūs malonėtumėte man atskleisti taisyklės Nr. 6 paslaptį?

- Viskas labai paprasta, - atsako reziduojantis diplomatas. - Taisyklė Nr. 6 yra tokia: "Nežiūrėk į save taip velniškai rimtai."

- Ak, - prataria pirmasis, - tai puiki taisyklė. 

Patylėjęs jis vėl prabyla:

- Ar galėčiau sužinoti, kokios yra kitos taisyklės? 

- Jokių kitų taisyklių nėra.

Kai pajuntame, jog išgyvename stresą ar nerimą ir kad mūsų mintys tampa nerimastingos, prisiminkime taisyklę Nr. 6. Sekdami ir stabdydami savo vidinį dialogą, kuris kursto stresą, sugebėsime išvengti jo žalingo poveikio savo kūnui. 

Kokios mintys skatina stresą? 

  • Aš esu svarbesnis už esančius šalia. 
  • Mano lūkesčiai neišsipildė. 
  • Neturėčiau laukti, nes aš pernelyg svarbus. 
  • Esu klientas ir aš reikalauju dėmesio man.
  • Daugiau niekas nesusiduria su tokiais sunkumais. 
  • Savo triukų "skrybėlėje" mūsų ego turi dar daug panašių minčių apie mūsų asmens svarbumą.

Mes nesame mūsų darbas, mūsų laimėjimai, mūsų turtai, mūsų namai, mūsų šeima ar dar kažkas. Mes esame ketinimo galios dalelė, įkurdinta žmogiškajame kūne - tam, kad pažintumėme žemišką gyvenimą ir juo mėgautumėmės. Būtent šį ketinimo galios siekį mes turime priešpastatyti stresui.

Kiekvieną dieną mes turite daug progų įgyvendinti Taisyklę Nr.6 reikiamą akimirką pasitelkdami sąmoningumo galią, galime išvengti galimo streso. 


Štai du pavyzdžiai, rodantys, kaip naudoti šia strategija. Abiem atvejais sužadinant mintį, kuri energetiškai dera su visuotiniu sąmonės lauku ir atitinka asmeninį norą būti ramiam. Šiems įvykiams atsitikti pakanka trijų įprastos dienos valandų. 

Prisiminkime, kad stresas ir nerimas tėra mūsų pasirinktas būdas vertinti įvykius, o ne kažkokių išorinių priešų užmačios.

 • Su receptu rankoje aš atskubu į vaistinę, bet prieš mane stovintis asmuo vaistininkui uždavinėja daugybę, regis, pačių kvailiausių klausimų, kurie visi, kaip šnibžda manasis stresą kurstantis ego, skirti tik tam, kad mane tyčia gaišintų ir erzintų. Manyje prasideda maždaug toks vidinis dialogas: Tai nepakenčiama! 

Visada priešais mus atsiras laukiantysis, kuris niekaip nesukrapšto monetų, neranda dokumentų, įrodančių jo teisę į nuolaidą, ir uždavinėja kvailus klausimus tarsi sąmoningai mus gaišindamas. 

Šios mintys tai - signalas skubiai keisti vidinį dialogą. Pasakiau sau: Drauguži, liaukis žiūrėti į save taip velniškai rimtai! Pyktis akimirksniu virto palaima. Nukreipdamas dėmesį nuo savęs, aš kaipmat nustojau priešintis savo ketinimui gyventi ramų ir šviesų gyvenimą. Dabar tas asmuo man tapo angelu, kuris šioje eilėje atsirado tam, kas man padėtų atkurti savo sąsają su noru būti ramiam. Lioviausi smerkti ir ėmiau grožėtis jo lėtais, apgalvotais judesiais. Jis man jau atrodė mielas, šis angelas. Mano priešiškumą pakeitė meilė, nepasitenkinimas visiškai išnyko. Tokią akimirką stresas yra visiškai neįmanomas.

Mano draugė man papasakoja apie jos nesutarimus su mokytoja, kuri kenkia kelioms jos draugėms ir apskritai, draugės manymu, elgiasi negarbingai. Dabar šeštadienio rytas, o kažko imtis galima tik pirmadienį. Ką daryti? Slogiai praleisti dvi dienas vis kartojant tuos pačius kaltinimus mokytojai ir turėti vidinio streso temdomą savaitgalį, ar paraginti draugę puoselėti mintis, kurios pagerins jos dvasinę savijautą? Aš paprašiau jos apibūdinti savo emocijas. Ji atsakė: "Pyktis, slogi nuotaika, nuoskauda." Tada jai pasiūliau pritaikyti Taisyklę Nr. 6 ir išsiaiškinti, ar ji galėtų sužadinti kitokias mintis. Ji nusikvatojo, išvadino mane bepročiu, tačiau pridūrė:

- Visgi išties nėra jokios prasmės liūdėti visą savaitgalį, todėl ketinu atsisakyti minčių, kurios mane verčia blogai jaustis.

- Pirmadienį padarysime tai, ko reikia tam, kad padėtis pasitaisytų, - pasakiau jai. - Bet dabar - ir tai yra viskas, ką tu gali - pasitelk Taisyklę Nr. 6 ir susiliek su norėjimu, kuriame nėra nei streso, nei nerimo, nei įtampos.

Kad įvykdytumėme norą - gyventi ramų ir šviesų gyvenimą - mes privalome sąmoningai suvokti būtinybę sukelti minčių atsaką, derančių su mūsų norais. Taip reaguoti taps mūsų nauju įpročiu, kuris išstums ankstesnį įprotį reaguoti stresą kurstančiais būdais. Tyrinėdami stresinių situacijas, mes visada turime pasirinkimą: 

                  Ar aš ir toliau puoselėsiu stresą skatinančias mintis, ar sąmoningai sieksiu minčių,                      kurios stresą daro neįmanomą? 

Esu Remigijus Janeliūnas, auginantis save ir tuo pačių, į šia kelionę kviečiantis kitus, kurie nori pakeisti savo kasdienybę ir įpročius. Jei mano veikla, sveikesnės ir pozityvesnės visuomenės labui, priimtina Tau ir nori prisidėti prie šios idėjos platinimo, priimsiu finansinę paramą ar fizinę pagalbą kūryboje.  Mano kontaktai.

Dovanoju tau: 

  1. Nemokamas treniruotes Onlinu
  2. Nemokamai joga
  3. Nemokamai meditacija, 
  4. Nemokama funkcinė treniruotė

Čia Pasakoju apie mitybos projektą.

Čia mano youtube kanalas, užsiprenumeruok

Čia produktai pakeičiantys tavo energijos lygį

Čia Tavo galimybė užsidirbi, prisijungus į mano komandą.

Deklaracijų metu gali paskirti savo 1,2% mano VŠĮ, Tau tai nieko nekainuos, o aš galėsiu kurti turinį. 

AČIŪ, už pasidalinimą ant savo sienos. 

Kitas straipsnis